Radnice

Stavební úřad

Základní zobrazení / Rozšířené zobrazení / Plné zobrazení

  1. Označení - pojmenování - životní situace

    Stavební úřad

  2. Základní informace k životní situaci

    Prvním krokem procesu povolení stavby je vydání územního rozhodnutí. Podle záměru se jedná o:

    1. rozhodnutí o umístění stavby
    2. rozhodnutí o změně využití území
    3. rozhodnutí o změně stavby a o změně vlivu stavby na využití území
    4. rozhodnutí o dělení nebo scelování pozemků je v působnosti úřadů městských obvodů
    5. rozhodnutí o ochranném pásmu

    Dále může následovat:

    •  U obecného stavebního úřadu a speciálního stavebního úřadu:

    ohlášení stavby, stavební povolení, oznámení posuzované stavby autorizovaným inspektorem, povolení změny stavby před jejím dokončením, vydání kolaudačního souhlasu, oznámení o užívání stavby, vydání kolaudačního rozhodnutí, změna v užívání stavby, odstranění stavby

  3. Kdo je oprávněn v této věci jednat(podat žádost apod.)

    Žadatelem o územní rozhodnutí a ostatní rozhodnutí a povolení může být právnická nebo fyzická osoba způsobilá k jednání, která je jednoznačně identifikovatelná ve smyslu § 37 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů.

  4. Jakým způsobem můžete zahájit řešení této životní situace

    Podáním žádosti včetně příloh. 

  5. Na které instituci životní situaci řešit
  6. Jaké doklady je nutné mít s sebou

    Průkaz totožnosti.

  7. Jaké jsou správní a jiné poplatky a jak je máte uhradit
  8. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

    Dle § 71 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů činí lhůta u správních řízení stavebního úřadu 60 dnů od zahájení řízení. 

  9. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
  10. Elektronická služba, kterou lze využít

    Elektronická podatelna.

  11. Popis byl naposledy aktualizován

    10.08.2015

  12. Datum konce platnosti popisu

    Neuvedeno