Radnice

Užívání veřejného prostranství

Základní zobrazení / Rozšířené zobrazení / Plné zobrazení

  1. Označení - pojmenování - životní situace

    Užívání veřejného prostranství

  2. Základní informace k životní situaci

    Obecně závazná vyhláška OZV 15/2023 o místním poplatku za užívání veřejného prostranství, v platném znění, stanovuje místní poplatek za užívání veřejného prostranství a podrobnosti jeho vybírání na území statutárního města Ostravy.

    Předmětem poplatku je užívání veřejného prostranství zvláštními způsoby, kterými se rozumí provádění výkopových prací, umístění dočasných staveb a zařízení sloužících pro poskytování prodeje a služeb, pro umístění stavebních a reklamních zařízení, zařízení cirkusů, lunaparků a jiných podobných atrakcí, umístění skládek, vyhrazení trvalého parkovacího místa a užívání tohoto prostranství pro kulturní, sportovní a reklamní akce nebo potřeby tvorby filmových a televizních děl.

  3. Kdo je oprávněn v této věci jednat(podat žádost apod.)

    Poplatník, kterým je fyzická nebo právnická osoba, která užívá veřejné prostranství způsobem uvedeným výše a není vlastníkem pozemku. Jedná-li za poplatníka jiná osoba, prokazuje se tato osoba zplnomocněním poplatníka.

  4. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

    Poplatník je povinen správci poplatku ohlásit písemně na předepsaném tiskopise zvláštní užívání veřejného prostranství nejméně 5 dnů před jeho zahájením. V případě umístění stavebního zařízení v souvislosti s odstraněním havárie, je poplatník povinen splnit ohlašovací povinnost nejpozději v den zahájení užívání veřejného prostranství. Pokud tento den připadne na sobotu, neděli nebo státem uznávaný svátek, je poplatník povinen splnit ohlašovací povinnost nejblíže následující den.

  5. Jakým způsobem můžete zahájit řešení této životní situace

    Ohlašovací povinnost je nutno učinit písemně (formulář)

  6. Na které instituci životní situaci řešit

    Úřad městského obvodu Michálkovice, Československé armády 106, Ostrava-Michálkovice.

  7. Jaké doklady je nutné mít s sebou
    • Občanský průkaz nebo jiný doklad prokazující totožnost,
    • Zplnomocnění statutárního orgánů společnosti k jednání za společnost,
    • Souhlas vlastníka pozemku.
  8. Jaké jsou správní a jiné poplatky a jak je máte uhradit

    a) Sazby poplatku

    Sazby místního poplatku za užívání veřejného prostranství jsou uvedeny v Obecně závazné vyhlášce Statutárního města Ostravy o místním poplatku za užívání veřejného prostranství č. 15/2023. Poplatek se vybírá za celou dobu, kdy je veřejné prostranství zvláštním způsobem užíváno, a to počínaje dnem, kdy se začalo skutečně užívat až do dne, kdy faktické užívání skončilo. Poplatek se platí za každý i započatý m2 a každý i započatý den užívání veřejného prostranství.

    b) Splatnost poplatku

    Poplatek lze platit v hotovosti u správce poplatku nejpozději v den, kdy bylo s užíváním veřejného prostranství započato, pokud částka přesáhne 50.000,-Kč, je poplatek splatný nejpozději 10.den, kdy užívání veřejného prostranství skončilo, u havárií v den ohlášení užívání veřejného prostranství.

    c) Způsob úhrady poplatku

    • v hotovosti u správce poplatku
    • bezhotovostním převodem na účet číslo 19-1649303369/0800 (nutno uvést variabilní symbol, který přidělí správce poplatku)
  9. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

    Není-li lhůta pro některý úkon v daňovém řízení stanovena obecně závazným právním předpisem, určí přiměřenou lhůtu rozhodnutím správce daně.

  10. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

    Nejsou stanoveni.

  11. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

    Nejsou stanoveni.

  12. Elektronická služba, kterou lze využít
  13. Popis byl naposledy aktualizován

    24.04.2024

  14. Datum konce platnosti popisu

    Neuvedeno