Radnice

Ohlášení adresy pro doručování písemností

Základní zobrazení / Rozšířené zobrazení / Plné zobrazení

  1. Označení - pojmenování - životní situace

    Ohlášení adresy pro doručování písemností

  2. Základní informace k životní situaci

    Na písemnou žádost občana lze v evidenci obyvatel vést též údaj o adrese, na kterou mu mají být doručovány písemnosti. Tato adresa je vždy odlišná od adresy místa trvalého pobytu.

  3. Kdo je oprávněn v této věci jednat(podat žádost apod.)
    • občan starší 15 let,
    • pověřený zmocněnec na základě ověřené plné moci,
    • zákonný zástupce za občana mladšího 15 let, popřípadě pěstoun,
    • zákonný zástupce za občana zbaveného způsobilosti k právním úkonům, zákonný zástupce za občana, jehož způsobilost k právním úkonům byla rozhodnutím soudu omezena tak, že není způsobilý jednat v této věci.
  4. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

    Občan ohlásí adresu pro doručování písemností, její změnu nebo zrušení na ohlašovně v místě trvalého pobytu nebo v místě svého posledního trvalého pobytu na území České republiky. Občan vyplní tiskopis, který je k dispozici na ohlašovně. Použití tiskopisu není podmínkou, ohlášení je možno učinit rovněž volnou formou, tj. v listinné podobě. Žádost v listinné podobě musí obsahovat úředně ověřený podpis občana. To neplatí v případě, kdy občan podepíše žádost před zaměstnancem ohlašovny. Pokud má žádost formu datové zprávy, občan ji po vyplnění podepíše uznávaným elektronickým podpisem nebo dodá prostřednictvím datové schránky. Žádost může rovněž obsahovat datum, od kterého občan žádá, aby na adresu, na kterou mu mají být písemnosti doručovány, byly písemnosti doručovány, v opačném případě se jedná o datum podání žádosti.

  5. Jakým způsobem můžete zahájit řešení této životní situace

    Předložením vyplněného a podepsaného tiskopisu "Hlášení adresy pro doručování".

  6. Na které instituci životní situaci řešit

    Občan ohlásí adresu pro doručování na ohlašovně v místě svého trvalého pobytu. V Michálkovicích na ohlašovně ÚMOb Michálkovice, Československé armády 106, 715 00 Ostrava

  7. Jaké doklady je nutné mít s sebou

    Občan České republiky předkládá platný občanský průkaz, pokud nemá občanský průkaz, předkládá platný cestovní doklad.

  8. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

    Tiskopis „ Hlášení adresy pro doručování" lze získat na ohlašovně Úřadu městského obvodu Michálkovice, Československé armády 325/106, 715 00  Ostrava-Michálkovice. Písemné hlášení je možno učinit rovněž volnou formou, tj. v listinné podobě.

    Pro podání lze využít formuláře, zveřejněné na Portálu elektronických formulářů eMIA. Formuláře lze stáhnout, vytisknout, nebo odeslat prostřednictvím tohoto portálu. Více informací získáte po kliknutí na odkaz k požadovanému formuláři.

    • Ohlášení adresy pro doručování - eMIA
  9. Jaké jsou správní a jiné poplatky a jak je máte uhradit

    Za ohlášení adresy pro doručování, její změny nebo zrušení se nevybírá správní poplatek.

  10. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

    Lhůty pro vyřízení nejsou stanoveny, obvykle je ohlášení adresy pro doručování vyřízeno bezodkladně.

  11. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

    Další účastníci nejsou stanoveni.

  12. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

    Další činnosti nejsou požadovány.

  13. Elektronická služba, kterou lze využít

    Ohlášení lze učinit elektronicky s použitím zaručeného elektronického podpisu nebo prostřednictvím datové schránky.

  14. Popis byl naposledy aktualizován

    27.09.2017

  15. Datum konce platnosti popisu

    Neuvedeno